en rökfri viskning


Hittade musikvideon till Kärleken Väntar på youtube idag. Blev nostalgisk och tänkte tillbaka till tiden då jag kollade på Voxpop varje tisdag 19.00.  Kommer särsklit ihåg den här musikvideon, den har liksom inprintat sig i mitt huvud, lämnat avtryck. Älskade den. Detaljerad, perfekt och naken. Jag var liten flicka, befann sig inte ens intill ett förstadie till puberteten. Men tyckte att den kändes spännande, vacker och pirrig, men samtidigt lite pinsamt, eftersom att mamma satt i soffan bredvid och såg också på när två tonåringar  förlorade sin oskuld(antagligen?).  
Så även om det var första gången på nästan 10 år som jag såg den, kommer jag ihåg nästan allt i videon, och alla känslor jag den förde med sig. 
 
 
 
Visst är det konstigt? Kunde knappt läsa, var ovetande om livet. Men ändå så förälskad i kent. Fast ingen visste om det, hade knappt vågat erkänna det för mig själv. För det var ingen av mina kompisar som lyssande på kent.  Och på den tiden var det viktigt för mig att inte sticka ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0